Logga in
Registrera dig Glömt användarnamn eller lösenord?
Tipsa en kompis
Tipsa!

Forum: Scream

BORDE FÖRBJUDAS!! 

happy_redskinn 2003-03-09 19:04
Själv tycker jag att denna katogori borde förbjudas.. Nja.. kanske inte riktigt så hårt med.. Klassen på filmerna är otroligt låg.. De är varken roliga eller skrämmande och så ska det vara skräck/komedi ...

2003-03-12 15:19

Scream är ju en strålande film, den är lite "djupare" än de flesta slasher-filmer...

Jag  

2003-03-14 09:39

jag håller med den e bra!

FilmLovely 2003-03-20 12:47

den e ju bra!! alla tre filmerna är bra.. de borde inte förbjudas! vilka filmer som borde förbjudas är säkert porrfilmerna.

skräck? 

2003-07-08 21:09

jag tycker inte att det var en direkt skräck film som man blir rädd för...man visste vad som skulle hända, mördaren dödar aldrig huvudpersonen osv. men jag kan inte säga att jag inte blev rädd men det var inte en film som man inte vågar gå nånstans efter att man har sett den..om ni förstår vad jag menar...

Jag tycker det är snygga mord 

Kraasac 2003-10-16 10:22

Wes Craven har faktiskt lyckats med att göra en spännade skräckthriller. Det är enligt min åsikt vad jag skulle kalla snyggt filmade och smarta mord med i Scream Filmerna

parodi 

2003-11-02 20:26

vad jag har förstått, så är filmen en salgs parodi på alla "highschool-slasher" filmer. DE karaktärer som blir mördade är vad jag kommer ihåg väldigt stereotypa amerikanska highschool ungdomar. Ser man filmen som en parodi så blir den faktiskt ganske rolig.

johannes74 2004-03-27 22:51

skiiitifilm!!!

Utmärkt trilogi! 

aldebaran 2004-04-07 23:54

Om man tar Scream-filmerna för vad de är så är det en utmärkt filmtrilogi. Filmerna har distans till sig själva och skräckgenrén som sådan samtidigt som skrämmande inslag verkligen inte saknas. Första filmerna är en av de absolut bästa filmer som gjorts!

Kategori? 

Highlandergirl 2004-10-15 01:42

Vilken kategori borde förbjudas? Usla-filmer-kategorin ;-) Skämt åsido...undrar vilken kategori du menar. Scream är i alla fall inte skräck...Den är rena barnprogrammet ju...Komedi? Nja...då måste filmen vara rolig och det är den inte.

Nejnej 

Kreuger 2005-01-02 16:13

De borde inte förbjudas. Scream är, enligt mig, en bra och lyckad skräck/thriller.